This blog is own personally by DayDreamer's Que3n.All content of this blog are copyrighted to the author. To contact author, please click on CBox. tq. Enjoy reading DayDramer's blogsite.

GoSSips Folks

Monday, November 21, 2011

Selami secebis rasa hati.....

Andai aku tahu...diri ini akan terbakar...
takkan aku bermain dengan api...
Andai aku tahu....diri ini akan lemas...
takkan ku renangi lautan api....
Andai aku tahu...sakit begini...
takkan ku selami rasa di hati....
Kini tinggalah diriku sendiri...
di tanah gurun sahara yang gersang...
kesepian menangih sesuatu yang takkan pernah aku menghirup madunya....
biar berkurun lama aku berdiri di sini...berpanas ujan tak aku hiraukan...
namun takkan jua pelangi di lakar di sebalik awan nan indah untuk ku....
hendakku pasrah...tak mampu jua...
hendak ku telan...sakitnya terasa....
hendak ku biarkan hatiku meronta...
Mengapa harus aku merasakannya sedangkan aku tahu...
yang hendak digapai rembulan mengambang di langit....
dipagari bintang-bintang nan indah...
manakan sama ngan pungguk hutan..hanya ditemani angin sepi malam...
sakit....sakit....sakit....
nak ku laungkan...suara ku seakan tersekat....
siapa juga untuk aku bersuara....
Andai aku bersuara.....belum pasti dapat meruntuhkan segala tembok yang ada.....
hanya ditengelami ribuan suara sepi....
mengapa harus aku puja bintang dilangit ketujuh....
sedangkan aku di dalam lurah gelap sepi....
mengapa aku rindukan pada desiran ombak nan indah...
andai aku di gurun sahara....
mengapa harus aku menyintai langit senja yang sementara...
sedangkan ia akan luput tenggelam bersama mentari di ufuk timur....


Ya Allah...aku mohon padaMu....
berikanlah aku kekuatanMu...
mungkinkah ini ujian buat hambaMu....
aku hambaMu yang lemah Ya Allah....
tersungkur aku rebah ke bumiMu...keseorangan....mengharapkan ihsan.....
tiada tangan hendak ku harapkan...menghulur secebis kasih buatku....
Untuk apa aku harapkan juga...tak mungkin..dapat ku gapai tangannya....
walau dalam mimpi indah tidurku.....
HebatNya ujianMu Ya Allah....subahanallah.....

(ignore the video...selami lirik yang terbait dalam nukilan lagu)

No comments:

Post a Comment